Sauna

Infrasauna jen pro Vás


Teplo vytvářené infračervenými zářiči budete pociťovat okamžitě. Vlnová délka tohoto tepla umožní paprskům pronikat vaší pokožkou a zahřívat vaše tělo pod povrchem. Pot rovněž umožňuje tělu provádět detoxikaci, neboť toxické látky, které tělo vyloučilo z vašeho krevního oběhu a uložilo ve vaší tukové vrstvě, se nyní mohou dostat pocením na povrch pokožky. Přímé teplo rovněž způsobí roztažení vašich krevních cév (přičemž dojde ke zvýšení vašeho oběhu) a povede ke zvýšení vašeho dechového a srdečního rytmu. Vaše tělo bude též spalovat kalorie s tím, jak bude produkovat pot. Doporučuje se, abyste před saunováním, během saunování a po něm pili vodu, abyste zajistili, že nedojde k dehydrataci těla.

Výhody sauny

Přínosy plynoucí z infračervené terapie byly po dobu několika desetiletí studovány v Japonsku, Evropě a v nedávné době rovněž ve Spojených státech.

  • snížení krevního tlaku
  • snížení tuhosti kloubů
  • úbytek na váze
  • snížení hladiny cholesterolu
  • úleva od svalových křečí
  • úleva od bolesti
  • zvýšení roztažnosti kolagenové tkáně
  • sauna napomáhá při léčbě akné, ekzémů, lupénky
  • zlepšuje zabarvení kůže a její elasticitu
  • pomáhá při léčbě celulitidy
  • posiluje imunitní systém
  • pomáhá redukovat možnost zranění při použití pro zahřátí svalů před strečinkem a cvičením
  • podporuje krevní oběh
  • posiluje kardiovaskulární systém
  • odstraňuje toxické látky
  • omezuje stres a únavu

Důležité upozornění

Osoby s chirurgickými implantáty (kovové čepy, hřeby, umělé klouby, silikonové či jiné implantáty) obvykle nezaznamenávají žádné negativní účinky, měli byste se však rovněž v takovém případě poradit se svým lékařem před zahájením infračervené terapie.

Infrasauna má prokázáné pozitivní účinky

  • Důležitím přínosem saunování v infrasauně je hubnutí

Je  prokázáno, že za 30 minut pobytu v infrakabině dojde ke spálení 600  i více kalorií.

  • Odstraňuje toxické látky z těla

Na rozdíl od běžné sauny je výdej potu v infrakabině minimálně dvojnásobný a vyloučí se jím 3-7 krát vyšší množství ve vodě nerozpustných látek.

  • Působí příznivě proti celulitidě

Zotavuje pokožku, zlepšuje prokrvení kůže, zpomaluje proces stárnutí, zlepšuje stav akné, ekzémů, jizev a popálenin.

  • Virózám se dá bránit i saunováním

Infrasauna má kromě prevence proti nachlazení další pozitivní účinky – navození pocitu euforie, prokrvení a očistu pokožky, potlačení akné, svalovou relaxaci, uvolnění dechu, celkové osvěžení a také redukci váhy.

Jak často se saunovat v infrasauně?

Potící kúru v infrasauně si dopřejte 1-2krát do týdne. Kúru neopakujete jako v klasické finské sauně. Potící kúra se provádí při 50 až 60 °C v délce 30 min a potivost je dvakrát vyšší než v klasické finské sauně. Kúru ukončete sprchou ve vlažné nebo studené vodě. Optimální je kombinace s následnou masáž.

Způsoby užití:

INTENZIVNÍ POTÍCÍ KŮRA 1x – 2x TÝDNĚ

  • předehřát kabinu cca 10 min. na teplotu cca 33 – 35 oC
  • před saunováním se osprchovat
  • pobyt v infrakabině vcelku 25 – 35 min. DOPLŇOVAT TEKUTINY PŘÍMO PŘI SAUNOVÁNÍ, voda zkvalitňuje celkové působení infračerveného tepelného systému a urychluje látkovou výměnu. Při saunování je lépe si sednout než lehnout, neboť infračervené záření je vysíláno horizontálně a nejlepší účinky se dosahují, když je tělo rovnoměrně prohříváno všemi infračervenými zářiči. Výjimku tvoří kombinované sauny, kde je umožněno ležení díky zabudovanému infrapanelu přímo v lavici
  • použít tři ručníky – na sezení, pod nohy a na stírání potu z těla
  • osprchovat studenou či vlažnou vodou, ideální je kombinace s vodní nebo klasickou masáží
  • při podpůrné léčbě pohybového a cévního systému je důležité neprovádět ochlazení studenou vodou, ale naopak se osprchovat vodou teplou – zamezí se smrštění tkání a maximalizuje se uvolňující efekt

PROHŘÍVACÍ KÚRA, VYUŽITÍ VE FITNESS

  • i několikrát za den při rekonvalescenci, na snížení bolesti, urychlení hojivých procesů
  • před i po sportovním výkonu
  • předehřát kabinu cca 5 min.
  • pobyt v kabině cca 10 min. do pocitu potu v lehkém oblečení (cvičební oděv)
  • následuje rehabilitační cvičení, trénink do pocitu bolesti s následným krátkodobým prohřátím v kabině s cílem uvolnit svalové napětí a bolest ve svalech (nebo může následovat potící kúra cca 20 – 30 min. dle individuální potřeby)